вхід через Google

 

Перше несміливе слово у маленького карапуза – це справжнє свято для батьків, навіть якщо воно складається лише з набору однотипних звуків або просто висловлює команду чи прохання. Однак, з кожним роком при адекватному розвитку та сприйнятті, дитина починає оперувати все більшою кількістю слів та словесних конструкцій. Однак як зрозуміти, що для одних дітей норма, а що – серйозні відхилення?

У 5-6 років дитина в середньому знає до п'яти тисяч слів, три з яких він успішно вживає у повсякденному житті. Відштовхуючись від цього, починаючи з трьох літнього віку, малюк може бути не просто індивідуальним співрозмовником, який аналізує та викладає оригінальні думки, а й вирізняться креативністю висловлювань. Наприклад, саме в цьому віці в побуті дитини існують фрази на кшталт: «Кота треба купувати в пральній машинці!» або «Я не житиму за чужими законами!».

Відповідно, якщо малюкові виповнилося два роки, а він продовжує грати зі своїми батьками в мовчанку, то це вже є підставою звернутися до логопеда та невролога. Дуже часто таке мовчання може бути причиною замкнутості чи серйозної психологічної травми. Також часом відсутність у дитини навичок до розмовної мови і спілкування вказує на недорозвинення головного мозку. Мовленнєвий розвиток завжди був і буде показовим відображенням інтелекту, тому краще звернути на нього увагу з самого раннього віку.

Те саме стосується і звукових характеристик мови. Якщо до чотирьох років малюк «ковтає» звуки або успішно їх «перекручує» на свій лад, то це цілком нормально. Однак, якщо після настання чотирирічного віку у нього продовжують виникати проблеми з чіткістю дикції та вимовою слів, тоді слід звернутися за допомогою до логопеда.

Поріг активності та «чому» у кожної дитини припадає на вік від трьох до п'яти років. Саме в цей період малюк «випробує» всі почуті фрази і намагається надавати їм певної свідомості. Найчастіше така підвищена активність дуже швидко втомлює, проте найвірнішим способом, який незаперечно допоможе у розвитку, є читання разом із малюком книжок, слухання дитячих пісень та перегляд фільмів. Це значною мірою збагатить дитячий словниковий запас і стимулюватиме до нового потоку питань, на які краще відповідати, навіть якщо вони не точні, а приблизні.

Саме в період активного оперування новими фразами та словами дитина може почати вживати... ненормативну лексику. Не варто засмучуватися заздалегідь. Найшвидше це лише випадково почута фраза, сенс якої дитина абсолютно не розуміє. Якщо батьки на неї реагують без будь-яких емоцій і просто суворо забороняють повторювати подібного роду слова, то ненормативна лексика дуже швидко сама собою йде з дитячого лексикону. Однак, якщо малюк постійно чує подібні висловлювання в найближчому оточенні (від тата, дідуся, дядька), то немає нічого дивного, якщо він снова почне висловлюватися подібним чином. Дитина починає критично оцінювати свою мову та висловлювання оточуючих лише після п'яти років. До цього віку він не зможе дати жодної об'єктивної оцінки.

Add comment