вхід через Google

 

авторизація

о медкабинете детсада

Положення про медичний кабінет дошкільного навчального закладу- наказ Міністерства охорони здоров'я України, Міністерства освіти і науки України від 30 серпня 2005 р. N 432/496

Медичний кабінет дошкільного навчального закладу (далі - медичний кабінет) створюється у дошкільному навчальному закладі незалежно від підпорядкування, типу і форми власності. Дошкільний навчальний заклад надає приміщення, яке відповідає санітарно-гігієнічним вимогам, здійснює його оснащення, забезпечує лікарськими засобами та виробами медичного призначення, створює належні умови для роботи медичного персоналу.

У медичному кабінеті працюють лікар-педіатр та медична сестра, посади яких входять до штату дошкільного навчального закладу або територіального лікувально-профілактичного закладу. Керівництво роботою медичного кабінету здійснює лікар-педіатр.

ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом Міністерства охорони здоров'я України, Міністерства освіти і науки України
від 30 серпня 2005 р. N 432/496

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
22 вересня 2005 р. за N 1090/11370

Положення
про медичний кабінет дошкільного навчального закладу

 

1. Медичний кабінет дошкільного навчального закладу (далі - медичний кабінет) створюється у дошкільному навчальному закладі незалежно від підпорядкування, типу і форми власності. Дошкільний навчальний заклад надає приміщення, яке відповідає санітарно-гігієнічним вимогам, здійснює його оснащення, забезпечує лікарськими засобами та виробами медичного призначення, створює належні умови для роботи медичного персоналу.

2. У медичному кабінеті працюють лікар-педіатр та медична сестра, посади яких входять до штату дошкільного навчального закладу або територіального лікувально-профілактичного закладу. Керівництво роботою медичного кабінету здійснює лікар-педіатр.

3. У своїй роботі лікар-педіатр і медична сестра дошкільного навчального закладу керуються чинним законодавством, нормативно-правовими актами органів охорони здоров'я, освіти та науки, цим Положенням.

4. Основні завдання лікаря-педіатра і медичної сестри дошкільного навчального закладу:

4.1. Постійний контроль за станом здоров'я дітей;

4.2. Проведення обов'язкових медичних оглядів дітей;

4.3. Проведення профілактичних щеплень згідно з календарем щеплень у порядку і в терміни, встановлені МОЗ України;

4.4. Надання невідкладної медичної допомоги дітям у разі гострого захворювання або травми;

4.5. Здійснення контролю за організацією та якістю харчування, дотриманням раціонального режиму навчально-виховної діяльності, навчального навантаження;

4.6. Контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог та протиепідемічного режиму;

4.7. Проведення санітарно-просвітницької роботи серед дітей, батьків або осіб, які їх замінюють, та працівників дошкільного навчального закладу;

4.8. Ведення звітно-облікової медичної документації в порядку, встановленому МОЗ України.

5. Лікар-педіатр і медична сестра дошкільного навчального закладу зобов'язані:

5.1. Проводити медичні огляди дітей при прийомі в дошкільний навчальний заклад та здійснювати медичний контроль за перебігом періоду адаптації;

5.2. Здійснювати щоденні огляди дітей щодо виявлення у них ознак захворювань;

5.3. Оглядати дітей 1 раз у місяць стосовно виявлення педикульозу, грибкових захворювань, корости та інших захворювань шкіри;

5.4. Брати участь у плануванні та проведенні обов'язкових медичних оглядів;

5.5. Проводити аналіз стану здоров'я дітей за результатами обов'язкових медичних оглядів, розробляти план оздоровлення, здійснювати контроль за виконанням рекомендацій фахівців;

5.6. Складати план проведення профілактичних щеплень та забезпечувати його виконання;

5.7. Передавати дані про проведені профілактичні щеплення та результати обов'язкових медичних оглядів у лікувально-профілактичні заклади за місцем проживання та спостереження дитини;

5.8. Інформувати батьків і педагогічний персонал про лікувально-профілактичні заходи, проведення яких передбачається, їх результати, в тому числі профілактичні щеплення та обов'язкові медичні огляди;

5.9. Надавати невідкладну медичну допомогу дітям, організовувати їх госпіталізацію у разі наявності показань;

5.10. Вести облік медичного обладнання, лікарських засобів та виробів медичного призначення, імунобіологічних препаратів, дотримуватись правил і термінів їх зберігання та використання, забезпечувати своєчасне поповнення;

5.11. Здійснювати постійний контроль за якістю продуктів харчування та готових страв, технологією приготування їжі, умовами її зберігання і дотриманням термінів реалізації, виконанням норм харчування (систематично проводити розрахунок хімічного складу та калорійності харчового раціону);

5.12. Брати участь у складанні щоденного меню, контролювати закладку і правильність кулінарної обробки продуктів, вихід страв, смакові якості їжі, санітарний стан харчоблоку та проводити щоденний огляд працівників харчоблоку;

5.13. Здійснювати контроль за організацією рухового режиму дітей, проведенням оздоровчо-фізкультурних заходів і їх впливом на організм дитини, за проведенням заходів щодо загартування;

5.14. Забезпечувати контроль за дотриманням режиму дня та навчальних навантажень згідно з віком дитини; профілактику травматизму, спалахів гострих кишкових інфекцій і харчових отруєнь, отруєнь рослинами та грибами;

5.15. Здійснювати заходи щодо ізоляції хворих дітей та спостереження за дітьми, які були в контакті з інфекційними хворими, та проводити протиепідемічні заходи в порядку, встановленому МОЗ України;

5.16. Здійснювати контроль за своєчасністю проходження обов'язкових медичних оглядів працівниками дошкільного навчального закладу;

5.17. Проводити бесіди та лекції з дітьми, батьками та працівниками дошкільного навчального закладу щодо здорового способу життя, профілактики травматизму, інфекційних захворювань, у тому числі СНІДу та захворювань, що передаються статевим шляхом;

5.18. Дотримуватись конфіденційності щодо стану здоров'я вихованців, їх батьків, педагогічного персоналу дошкільного навчального закладу;

5.19. Підвищувати свою кваліфікацію;

5.20. Готувати заявки на лікарські засоби та вироби медичного призначення;

5.21. Вести таку обліково-звітну та медичну документацію у порядку, встановленому МОЗ України:

1. Медичну карту дитини (ф. 026/о) (для школи, школи-інтернату, школи-ліцею, дитячого будинку, дитячого садка).

2. Контрольну карту диспансерного нагляду (ф. 030/о).

3. Карту профілактичних щеплень (ф. 063/о), індивідуальну (ф. 063.1/о).

4. Журнал обліку профілактичних щеплень (ф. 064/о).

5. Екстрене повідомлення про інфекційне захворювання, харчове, гостре професійне отруєння, незвичайну реакцію на щеплення (ф. 058/о). 

6. Журнал обліку інфекційних захворювань (ф. 060/о). 

7. Журнал обліку роботи з гігієнічного виховання (ф. 038/о). 

Начальник Управління організації
медичної допомоги дітям і матерям 

 
Р. О. Моісеєнко 

Директор Департаменту загальної
середньої та дошкільної освіти 

 
П. Б. Полянський 


Віталій Садовий
Віталій Садовий

Автор та редактор порталу sadok.ua. Захоплюється освітою, дитячою психологією та сучасними методиками розвитку дітей. Має досвід співпраці з дитячими садками, педагогами та батьками. Створює корисні матеріали, які допомагають обрати найкращий садочок і зробити перші кроки дитини в освіті радісними 🌿