Дитина проводить у дитячому садку більшу частину часу, а тому для того, щоб дитині там було комфортно, а її розвиток не проходив без участі батьків, їхня взаємодія з дитячим садком є не лише бажаною, а й необхідною.
Для того, щоб дитині було комфортно в саду, а будь-які питання вирішувалися легко і без конфліктів, у дитячих садках проводять роботу з батьками. Вона проявляється у трьох напрямках:
- візуалізація роботи з батьками (оформлення батьківських куточків, інформаційних стендів тощо);
- Колективна робота (збори, організація гуртків, вечорів, батьківські комітети);
- Індивідуальна робота (проведення бесід, консультацій, відвідування вдома).
Для того, щоб взаємодія була продуктивною і необтяжливою для обох сторін, робота повинна бути логічно побудована і чітко спланована.
Візуалізація роботи полягає у оформленні дитячих закладів, тобто. таких стендів, інформаційних дощок та куточків, де батьки зможуть ознайомитись із розпорядком дитячого садка, меню, колективом вихователів, які працюють із їхніми дітьми. Тут же проводяться виставки робіт малюків, виставляються фотографії з життя дитячого садка та інша пізнавальна інформація для батьків, а також проводяться виставки на медичні та загальнопедагогічні теми. Також тут вказано перелік занять на тиждень, корисні рекомендації для батьків з приводу занять та годування дітей вдома, гігієни, одягу тощо. Крім того, у таких спеціалізованих куточках вивішується інформація про роботу батьківського комітету тощо.
Колективна робота з батьками полягає у проведенні вечорів, батьківських зборів, лекцій, для ясел – це можуть бути «відкриті дні», суботники зі збирання майданчика або приміщення дитячого садка. Саме тут проводиться формування батьківського комітету, який займається вирішенням організаційних питань, таких як збирання коштів на потреби дитячого садка та групи зокрема, так само актив батьків надає допомогу при організації заходів у групі, ремонту приміщення тощо. На «Відкритих днях» батьки можуть спостерігати за тим, як проходить день дитини в саду, можуть бути організовані тематичні лекції, наприклад «Як треба любити дитину» або «Дитина та світ навколо нас» тощо. Створення батьківського активу суттєво полегшує взаємодію батьків з адміністрацією та педагогічним колективом дитячого садка, допомагає врегулювати спірні питання, не переходячи на особистості та зробити перебування дітей у дитячому садку максимально комфортним.
Індивідуальна робота полягає в особистому спілкуванні з окремими батьками, запрошення їх до установи, проведення розмов та консультацій. Можливі ситуації, коли вихователю буде потрібне тісніше знайомство з батьками та домашніми дитини, для коригування її поведінки чи з'ясування причини тих чи інших проблем у поведінці. Індивідуальна робота з батьками в яслах зазвичай проводиться при прийомі дитини в сад, або в той час, коли за малюком приходять, щоб забрати додому