вхід через Google

 

У суспільстві дітей дитина задовольняє свою потребу у спілкуванні, оскільки дорослі не завжди можуть приділити дитині достатньо часу. Навіть у випадку, коли дитина постійно перебуває з мамою або з бабусею, вони не можуть приділяти дитині стільки часу, скільки вона хоче.

Існує велика різниця в рівні розвитку дитини та дорослої. Зменшити цю різницю можна тільки у випадку, коли дорослий стає на рівень дитини, підлаштовується під неї. Зворотна ситуація неможлива.

Важливою умовою становлення дитині є розвиток її внутрішнього світу. Щоб проникнути у внутрішній світ дитини, дорослому необхідно спілкуватися з дитиною на її рівні, що не є проблемою для дорослого. Однак цей процес не постійний, він може стомити і дорослу, і дитину. Тому потрібно відпочивати від такого спілкування та надавати дитині час для спілкування з дітьми. Чим старша і самостійна стає дитина, тим менше їй потрібна турбота дорослих. Однак дорослі повинні враховувати, що зменшення часу спілкування з дитиною призводить до обмеження розуміння між дитиною та дорослою.

Зростання потреби спілкування з однолітками відбувається через те, що у дітей є схожі інтереси та проблеми, вони мають подібні обов'язки вдома та в школі, у їхньому розпорядженні більше вільного часу.

Необхідність спілкування з однолітками сильніше виражена в єдиної дитини, адже вдома її оточують лише дорослі. Однак не слід забувати, що контакти з однолітками потрібні і дітям, у яких є сестри та брати. Наприклад, різний вік дітей однієї сім'ї може призвести до різниці у рівні розвитку, як фізичного, і духовного, формуванню в дітей віком різних інтересів. З іншого боку, це може бути позитивним чинником.

Спілкування дитини зі своїми братами та сестрами відрізняється від взаємодії зі своїми однолітками тим, що спілкування з першими йому дано, а друзів він може обирати самостійно.

Таке спілкування характеризується емоційною насиченістю. Якщо розмова дитини з дорослим відрізняється відносним спокоєм, то розмова з однолітками зазвичай супроводжується різкими інтонаціями, сміхом, криком. Важливою рисою спілкування дітей є нерегламентованість, нестандартність контактів. Спілкування з дорослими передбачає певні норми, які послаблюються у відносинах з однолітками. Діти можуть поводитися невимушено та вільно. Крім того, у цих відносинах переважають ініціативні дії, тобто для дитини набагато важливіші за власні дії, висловлювання, інтереси однолітків не враховуються. Така поведінка нерідко може призводити до конфліктів та образ. З іншого боку, дитина вчиться знаходити вихід із складних ситуацій, прощати образи і згладжувати конфлікти. Форми спілкування дітей постійно змінюються, процес спілкування проходить складний шлях розвитку, який впливає формування дитини.

Віталій Садовий
Віталій Садовий

Автор та редактор порталу sadok.ua. Захоплюється освітою, дитячою психологією та сучасними методиками розвитку дітей. Має досвід співпраці з дитячими садками, педагогами та батьками. Створює корисні матеріали, які допомагають обрати найкращий садочок і зробити перші кроки дитини в освіті радісними 🌿